“Takut Saya Dengan Ekonomi Malaysia Sekarang” – Luah Dato Aliff Syukri

“Takut Saya Dengan Ekonomi Malaysia Sekarang” – Luah Dato Aliff Syukri



Dato Aliff Syukri, bos D'herbs yang popular dengan tagline "terlajak laris" telah membuat kenyataan mengejutkan.

Aliff menjadi tumpuan setelah meluahkan rasa risaunya dengan keadaan ekonomi Malaysia ketika ini yang merundum.

Aliff Syukri juga berkongsi pengalamannya dipandang rendah berada di negara Australia hanya kerana dia merupakan rakyat Malaysia.


Aliff juga berkata kini terlalu banyak penjual kecil-kecilan sehingga kurangnya kuasa pembeli

Jom baca:

Betapa takutnya saya dgn ekononi malaysia skrg.. Melihat kehidupan Sekarang kos sara hidup yg melambung tinggi dan bisnes smakin menurun Dlm semua bidang ..

Ini menyebb kan comp sy terpaksa berfikir utk meluaskan perniagaan sy dithailand dan paling mengecewakan duit dinegara thailand jauh lebih tinggi dan gaji mereka jauh lebih tinggi dan sukar kita melihat org thailand bekerja di malaysia berbanding 4tahun lepas…….

Malah 1 persatu kilang2 jenama gergasi di malaysia ni telah.. Tutup dan brpindah ke negara lain… Mengapa dan sebb apa?? Cuba bygkan 2thn akan dtg Apa yg trjd pd malaysia…

Ketika saya melawat utk tujuan bisnes di astralia sy melihat banyak wajah anak2 malayu dipandang rendah oleh org astralia.

Ini kerana lambakan pekerja org malaysia bekerja sabgai buruh kasar yg tidak diitiraf sperti tukang sapu,pemetik buah dan byk lagi sehinggakan bila saya memaklumkan sy dr malaysia mereka memanggil saya dengan sinis ya oohh a u fammer boy.. Sekaligus memburukkan nama malaysia.. mengapa mereka behijrah menjadi buruh kasar???

Malah Sekerang ni ramai pekerja yg terpaksa berniaga part time dan wujudnya lebih ramai peniagaa kecil kecilan dr pembeli….Klau lbh ramai perniaga dr pembeli.. Mcm mn nk brniaga.. Siapa yang akan membeli… ???

Sy berdoa agar..majulah malaysia demi rakyat marhen seperti kami


Sumber: FB Aliff Syukri

0 comments:

Post a Comment