Masih Tak Pakai Tudung Walaupun Kena Kanser, Ini Respon Elyana


Setelah mengumumkan telah menghidap penyakit kanser, nama penyanyi Elyana kini menjadi tumpuan orang ramai.

Berita tentang penderitaan barah limfoma tahap empat yang dihidapi oleh Elyana sering menjadi topik bualan hangat orang ramai apatah lagi ianya sedang berada di tahap keempat.

Para peminat dan rakan artis memberi kata-kaat semangat kepada Elyana supaya kuat semangat dan mendoakannya cepat sembuh.

Namun ada orang di luar sana mempertikaikan Elyana.

Kata mereka, walaupun Elyana menghidap penyakit teruk seperti barah tahap empat, penyanyi ini langsung tidak bertaubat.

Ada mengktitiknya masih lagi tidak bertudung menutup aurat.

Ada juga mengecamnya masih menyanyi dan terkinja-kinja di atas pentas seolah tidak insaf walaupun menghidap kanser.

Sesetengah pihak tampil  lantang menegur penampilan dan sikap Elyana yang masih belum berubah itu. Komen ditulis di laman sosial seperti Facebook dan juga di laamn IG Elyana sendiri.

Setelah komen-komen negatif yang dilemparkan kepada Elyana ini menjadi viral, penyanyi ini tampil memberi respon.

Elyana telah menerima segala komen dan teguran itu dengan hati terbuka.

Ini respon balas Elyana:

"Teguran itu saya terima dengan berlapang dada dan segala nasihat yang dikirimkan kepada saya sangat betul.

"Saya setuju dengan komen-komen tersebut dan terima seadanya kerana mereka sebenarnya mendoakan yang terbaik buat saya.

"Insya-Allah, akan sampailah doa anda itu,"

Bagaimanapun, Elyana tidak menjadikan komen-komen yang mengecam penampilannya masih belum bertudung sebagai satu usaha melemahkan semangatnya.

Ini komen Elyana:

"Pada pandangan saya, ajal maut semua Allah tentukan.

"Tidak semestinya saya sakit kanser tahap empat saya yang akan pergi dahulu, sebab semua antara kita akan mati.

"Saya menghargai setiap komen dan doa yang ditulis peminat kepada saya,"

Elyana membuat pengumuman mengejutkan pada malam Ahad lalu selepas tersingkir daripada pentas Gegar Vaganza 4 dengan memberitahu dia kini sedang menghidap kanser limfoma tahap empat.

Elyana sudah menghidap penyakit kanser ini sejak 7 tahun yang lalu.

Sumber: Astro Gempak

0 comments:

Post a Comment