"Terbawa-bawa dengan emosi.. Jangan kaitkan isteri saya!!" - Peringatan Zarul Umbrella


Zarul Husin atau Zarul Umbrella merupakan bekas peserta Gegar Vaganza yang semakin menonjol selepas menyertai pertandingan berkenaan. Dulu Berita Memey memang selalu sokong Zarul di gegar Vaganza, power habis!

Selain aktif berlakon, vokalis kumpulan Umbrella berumur 44 tahun ini juga kembali sebagai pelakon.

Zarul kini menjadi pelakon utama dalam satu drama rantaian berjudul Syurga Yang Kedua yang sedang hangat ditayangkan di menerusi slot Tiara pada setiap Isnin hingga Jumaat, 6 petang di Astro Prima dan Maya HD.

Sebaagi seorang pelakon, Zarul berkata dia bersedia lakonannya sebagai suami yang mengamalkan poligami menerusi drama Syurga Yang Kedua menjadi perhatian penonton kerana isu ini amat sensitif di kalangan masyarakat.

Zarul memberi amaran bahawa jangan sesekali mengaitkan isterinya dengan watak berkenaan kerana apa yang dipaparkan hanyalah lakonan semata-mata.

Kata Zarul lagi, dia yakin penonton sudah dapat membezakan realiti dan lakonan kerana apa dipaparkan bukan menggambarkan siapa dirinya yang sebenar.

Ini komen Zarul:

"Rasanya orang tidak akan marah saya tetapi watak yang saya bawa dalam drama itu.

"Mereka mungkin akan terbawa-bawa dengan emosi kerana apa dipaparkan sebenarnya memang berlaku dalam masyarakat kita.

"Tetapi satu sahaja yang saya minta janganlah kaitkan isteri saya dalam hal ini,"

"Insya-Allah saya tidak akan berpoligami. Saya sayangkan isteri saya,"

Syurga Yang Kedua merupakan sebuah drama bersisi 70 episod di adaptasi dari sinetron popular Indonesia. Kami dari Berita Memey memang layan cerita ni, best jugak!

Selain Zarul, pelakon lain ialah Fasha Sandha, Siti Elizad, Azizah Mahzan, Sherry Ibrahim, Beego, Datuk Jalaluddin Hassan, Dynas Mokhtar dan Afifah Nasir.

Selain itu, Zarul berkata, dia berasa kekok ketika awal penggambaran  kerana adanya adegan romantik terutama dengan Siti Elizad.

Namun begitu, Zarul telah mendapatkan bimbingan dalam kelas lakonan bersama Elly Suriati.

Dengan bantuan Elly, Zarul berjaya mendalami watak Daniel itu dengan baik. Bagi BeritaMemey, Elly Suriato memang seorang pelakon yang amat hebat, untung Zarul dapat tunjuk ajarnya.

Dalam perkembangan tentang karier sebagai penyanyi, Zarul berkata, walaupun sibuk dengan lakonan namun dia tidak meninggalkan karier nyanyian.

Zarul bakal muncul dengan lagu baru pada tahun depan. Memang ramai para peminatnya yang tidak sabar. - BeritaMemey

Sumber: mStar

0 comments:

Post a Comment