"Saya Buat Pembedahan Kerana Ada Ketumbuhan Yang Bahaya" - Pengumuman Nora Danish


Pelakon popular, Nora Danish telahpun selamat melahirkan anak lelaki yang diberi nama Mohamed Neyqal Nazri Aziz pada 22 Februari lalu.



Nora Danish memberitahu anaknya itu dilahirkan awal namun, Neyqal atau nick name nya "Ney Ney" kini dalam keadaan yang amat sihat.

Pelakon drama Puteri ini melahirkan anaknya menerusi pembedahan Caesarean Section di hospital Prince Court.

Menerusi akaun Instagram (IG), Nora Danish telah berkongsi kisah kelahiran anaknya itu.

Nora Danish memberitahu lagi dia sebenarnya mahu melahirkan Ney Ney secara normal, tetapi atas nasihat doktor dia terpaksa melalui proses pembedahan.

Risiko melahirkan  bayi secara normal tinggi kerana Nora mempunyai ketumbuhan dinamakan fibroid dan boleh dimasukkan ke unit rawatan rapi (ICU) kerana komplikasi tersebut.

Nora Danish telah memanjat kesyukuran kerana semua proses kelahiran anaknya berjalan dengan lancar dan selamat.

Ini komen Nora Danish:

"Saya bersyukur kepada Allah untuk kehadiran NeyNey. Saya juga berterima kasih kepada keluarga, rakan dan peminat atas doa yang diberikan.

"Saya melahirkan bayi lelaki pada 22 Februari 2018 seberat 2.97kg. NeyNey dijangka keluar pada 9 Mac tapi nampaknya dia nak lihat dunia lebih awal.

"Alhamdulillah untuk bayi pra-matang anak saya sihat.

"Saya memang nak lahirkan NeyNey secara normal tetapi saya dinasihatkan Dr Aziz supaya melakukan pembedahan kerana selepas diperiksa saya ada 2 fibroids yang sangat bahaya.

"Saya bersyukur kandungan selamat kerana sebenarnya fibroid ini mungkin boleh menyebabkan keguguran atau dimasukkan ke ICU.

"Jadi saya nak nasihatkan wanita di luar sana yang merancang untuk ada anak supaya buat pemeriksaan kesihatan terlebih dahulu, jika ada fibroids buang dahulu.

 "Saya bertuah sangat kami berdua selamat dan sihat. Saya sangat bersyukur kepada Allah swt. Saya juga nak berterima kasih  kepada Dr Aziz atas khidmat yang diberikan"

Itulah pendedahan dari tuan punya badan, Nora Danish sendiri tentang keadaannya yang menyebabkannya terpaksa membuat pembedahan ketika melahirkan Neyqal.

Mujur semua selamat. Nora Danish dan anaknya itu dalam keadaan sihat dan baik ketika ini. (BeritaMemey)

Sumber: Astro Gempak

0 comments:

Post a Comment